|
沙发
楼主 |
发表于 2011-7-1 12:31:36
|
只看该作者
修改版:
Kiel iras la kusro
Mi forlasis la lernejon jam longtempe. Kiam mi eklernis Esperanton, mi estis tre diligenta, kvazaŭ mi denove fariĝus lernantino, kiu legis libron kaj faris multe da ekzercoj. Se mi povas priskribi la kurson en Esperanto, tio estas valorinda por mi! Nun mi provas fari tion laŭ mia rememoro.
........
Kiam la horo sonoris por la kurso, lernantoj eniris en la klasĉambron tirope aŭ kvarope, kaj sekvante ilin la instruistino ankaŭ eniris. Post kiam ili reciprokis saluton, la instruistino diris al la klasmonitoro:" Bonvole kolektu la ekzercajn kajerojn, kiuj entenas vian taskon kaj transdonu ilin al mi por ke mi kontrolu ilin." poste turnis sin al aliaj lernantoj kaj aldonis:"Lastfoje ni haltis je la teksto de la oka leciono. Nun ni daŭrigu kaj malfermu la lernolibron je la paĝo dudek-tria. Ni kune laŭtlegu la tekston." Post kelkfojaj legadoj la instruistino lasis nin laŭtlegi unu post la alia." Levu la manon, se vi povas?" La plejparto el ni levis sian mano. "Bonege! Vi venu la unua! Eta Wang!"aŭdinte tion, Et Want tuj stariĝis kaj eklaŭtlegis memfide. Li laŭtlegis tiel flue, ke ni apenaŭ povas trovi erarojn ajnajn. Sed la instruistino montris lian eraron kaj korektis ĝin perbuŝe:" La kvara vorto de la tria linio estas mislegita. Ĝi devu esti "lumo" anstataŭ "luno". Nun kies vico estas?" " estas mia vico por laŭtlegi!"dirinte tion, Eta Li kuraĝe stariĝis. "Brave! Bonvole laŭtlegi de la dua alineo de malsupre(aŭ: Bonvole laŭtlegi de la lastantaŭa alineo)!" Ankaŭ li legis tre flue! Post tio la instruistino klarigis al ni la enhavon de la teksto detale. En la lastaj kelkaj minutoj ŝi donis al ni novan hejmtaskon. Ŝi diris:" Unue recitu la tekston lernitan hodiaŭ kaj poste kopu ĝin en viajn ekzercajn kajerojn je ĉiu duo linio. Due plenigu la bankaĵojn en jenaj frajo. Trie marku la erarojn en la donitaj frazoj per trianguloj. Kvare ordigu kvin grupojn da vortoj donitaj, por ke ili formu tir senerarajn frazojn. Kvine faru po du frazoj uzante la donitajn vortojn. Nun la kurso finiĝas. Ĉu vi ĉiuj havas klaran komprenon pri la teksto? Kiu le vi havas ian demandon nekompreneblan?" Mi ne kaptis la vortojn ĵus diritajn de instruistino, mi nur bonvole petis al ŝi ripeti la vortojn. Kiel signifoplena kaj viveca la kurso estis?
Se mi fariĝus instruistino, kiel mi devus instrui al lernantoj? |
|